Christen en Waarden

De SGP staat voor christelijke politiek bij een geopende Bijbel. Christelijke waarden en normen zijn voor ons heel belangrijk omdat we tot Gods eer willen leven en geloven dat deze waarden ook goed zijn voor alle mensen en iedereen op deze manier het beste tot zijn recht komt.

Iedere week starten vanuit een door God gegeven rust. Het is een zegen die we tot Zijn eer willen besteden, maar de rust is ook goed voor iedereen. Wat de SGP betreft is het wettelijk verankerd dat alle winkels gesloten blijven op zondag. De waarde van de zondag komt dan beter tot zijn recht. Het beschermt ook de kleine ondernemers. Werken op zondag moet beperkt worden tot wat echt nodig is. Werknemers die niet op zondag willen werken, mogen niet gedwongen worden. Een dag van bezinning en collectieve rust is belangrijker dan ooit.

In het buitenland worden veel christenen vervolgd vanwege hun geloof. De SGP vraagt blijvend om aandacht voor geloofsvervolgden in het buitenland.

Christen en Waarden